Senin, 25 Februari 2013

Mango Icecream


I have a nasty cut - a part of my (index) finger nail and some skin is missing - it never happened to me before...so, I suppose there is first time for everything. No slicing / cooking for me for the next  few days; this recipe is coming  from (long waiting) draft. 3 ingredients, no cooking, great taste (almost identical with Weiss mango icecream bar)

Ingredients:
2 large very ripe mangoes
1 cup thickened cream (whipping cream 35% fat)
1/4 cup plain thick yoghurt 
Method:
Blend / process mango flesh until smooth. Beat cream, add yoghurt and mango puree (if not sweet enough, you can add sugar - I didn't add any). Mix well, then place in freezer. Take out every 30 minutes (for next 2-3 hours) and stir / mix really well (to prevent forming large ice crystals). Serve when solid enough.



Mango Sladoled

Dobila sam zlobnu posjekotinu - dio nokta i nesto koze na mom kaziprstu nedostaje - pretpostavljam da postoji 'prvi put' za sve u zivotu . Sljedecih nekoliko dana nema sjeckanja i kuhanja za mene. 
Ovaj recept je iz 'drafta'...ceka jako dugo!  3 sastojka, bez kuhanja i odlicno ukusa (podsjeca na Weiss mango sladoled)

Potrebno:
2 velika zrela manga
1 solja slatke pavlake (35% masnoce)
1/4 solje gustog jogurta
Nacin:
Ispasirajte mango. Umutite pavlaku, dodajte jogurt i mango (ako nije dovoljno slatko, mozete dodati secera - Ja nisam). Izmijesajte dobro, pa smjestite u zamrzivac. Svakih 30 minuta (u naredna 2-3 sata) izvadite i dobro promijesajte, kako bi sprijecili formiranje vecih kristala leda. Servirajte kada je dovoljno stegnuto.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar